Αναγνώστες

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Όποια συνάδελφος επιθυμεί να δημοσιεύσει μέσω του ιστολογίου εποπτικό υλικό και φωτογραφίες από βιωματικές δράσεις σε τάξεις Νηπιαγωγείου, μπορεί να στέλνει προτάσεις στην ηλεκτρονική διεύθυνση taniamanesi@gmail.com και οι αναρτήσεις θα "ανεβαίνουν" στο νέο ιστολόγιο που δημιουργήθηκε ως προέκταση του ιστολογίου http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/
Σας ευχαριστώ πολύ.

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Φεβρούαριος στο Νηπιαγωγείο & Απόκριες: η αποκριάτικη ακροστιχίδα του Φεβρουαρίου

Καλό μήνα!!!
Η ανάρτηση που ακολουθεί προτείνει μια αποκριάτικη ακροστιχίδα για τον μήνα που "μπήκε" μόλις σήμερα. 
Για μια ακόμα ακροστιχίδα των θεματικών ενοτήτων του Φεβρουαρίου, μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Η ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
 ΜΕ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ 
(ΕΓΧΡΩΜΕΣ & ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ)

 ΟΙ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑΣ
 
ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ...

Στοματική Υγιεινή και Παιδική Λογοτεχνία: Φύλλα Εργασίας και Πίνακας Αναφοράς για τον Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα Τρυποδόντη

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενοτητας "Στοματική Υγιεινή" διαπραγματευόμαστε συνήθως το εξαιρετικό βιβλιο "Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη" της Άννας Ράσελμαν

**στην ετικέτα "Στοματική Υγιεινή" στο πλάι του άλλου μου ιστολογίου, προτείνονται 7 ακόμα σχετικές με το θέμα αναρτήσεις.

Η ανάρτηση αυτή προτείνει 2 φύλλα εργασίας και έναν πίνακα αναφοράς για το συγκεκριμένο βιβλίο.


Επίσης βρείτε ΕΔΩ Φύλλο εργασίας για την 
"Δόνα Τερηδόνα και το Μυστικό της Γαμήλιας Τούρτας" 
 
Φύλλα Εργασίας 
για τον Σοκολάκη και την Ζαχαρούλα Τρυποδόντη
(1) 


(2) με έμφαση στο γράμμα Ο,ο και την λέξη "μικρόβια"



και το συνοδευτικό φύλλο εργασίας (πίνακας αναφοράς)




Φεβρουάριος στο Νηπιαγωγείο: Η Υπαπαντή του Κυρίου

Με αφορμή τον εορτασμό του Υπαπαντής του Χριστού (2 Φεβρουαρίου) μπορούμε να κάνουμε μία μικρή αναφορά στη σημασία της λέξης (ενδεικτικές πληροφορίες μπορούμε να βρούμε στον σύνδεσμο http://www.matia.gr/7/72/7204/7204_2_3.html) και να επεξεργαστούμε το ακόλουθο φύλλο εργασίας που παρουσιάζει τα κεντρικά πρόσωπα της Υπαπαντής....

Φύλλο Εργασίας 
για την Υπαπαντή του Χριστού




ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



Στοματική Υγιεινή και Παιδική Λογοτεχνία: Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας

Κατά την επεξεργασία της θεματικής ενότητας
"Στοματική Υγιεινή" διαβάζουμε συνήθως το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά "Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας".

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα φύλλο εργασίας που βασίζεται στους 4 βασικούς ήρωες της ιστορίας, την Δόνα Τερηδόνα, την Λουκία, τον Θανάση Πολφό (τον οδοντογιατρό) & και τον μικρό ποντικό Ποντικοσουρταφέρτα.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ:  
Βρίσκω τα ονόματα των ηρώων της ιστορίας
 (έγχρωμο)

(ασπρόμαυρο)
 

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Ζώα της Σαβάνας στο Νηπιαγωγείο: 2 Φύλλα Εργασίας και Σταυρόλεξο

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει 2 φύλλα εργασίας για την θεματική ενότητα "Ζώα της Σαβάνας": συγκεκριμένα 1 φύλλο εργασίας λογικής ακολουθίας, 1 φύλλο εργασίας για τη γλώσσα με έμφαση στο αρχικό πεζό γράμμα και ένα σταυρόλεξο.

Φύλλα Εργασίας για τα Ζώα 
που ζουν στη σαβάνα της Αφρικής...

(1) Λογικής Ακολουθίας


(2) για τη Γλώσσα




(3) Σταυρόλεξο 
(συμβουλεύομαι τον Πίνακα Αναφοράς)






Ζωά του Αγροκτήματος στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά

Ένα φύλλο εργασίας για τα Μαθηματικά με έμφαση στην πρόσθεση και στην κατανόηση των αριθμών που συνθέτουν την πεντάδα προτείνεται στό ακόλουθο φύλλο εργασίας. Είναι εμπνευσμένο από την εξαιρετική ιδέα της Μυρτώς από τα προσχολικά (δείτε την εφαρμογή της ΕΔΩ).
 
Τα παιδιά πρέπει να μοιράσουν τα ζώα του αγροκτήματος στους δύο στάβλους για να κοιμηθούν (τη "μοιρασιά" την αποφασίζουν τα παιδιά κατά τη δική τους βούληση). Προϋπόθεση είναι να "μοιράσουν" (κόβουν και κολλούν τα ζώα στον αντίστοιχο στάβλο) τα ζώα με διαφορετικό τρόπο για τον μεσημεριανό ύπνο και με διαφορετικό για τον νυχτερινό.
 
Στόχος είναι να συγκεντρωθούν από τα παιδιά οι διαφορετικές εκδοχές-συνδυασμοί με τους οποίους μπορούμε να φτάσουμε στην πεντάδα, τους οποίους ύστερα μπορούμε να καταγράψουμε (για παράδειγμα 2+3, 3+2, 1+4, 0+5 κ.ο.κ).
 
7 ακόμα αναρτήσεις, μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
 
 
Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά:
Κατανοώ την έννοια της πεντάδας
 
 

 

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Φεβρουάριος στο Νηπιαγωγείο: Ακροστιχίδα του Φεβρουαρίου & Πίνακας Αναφοράς

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει μια ακροστιχίδα για τον μήνα Φεβρουάριο, με έμφαση σε χαρακτηριστικές ημέρες και εορτές του μήνα αυτού αλλά και με "παρατσούκλια" που συνηθίζουμε να δίνουμε στον Φεβρουάριο ή Φλεβάρη.

Πληροφορίες για τις διαφορετικές ονομασίες του μήνα μπορείτε να πάρετε από τους ακόλουθους συνδέσμους:
1.
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%B5%CE%B2%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82
2.
http://www.paidika.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=699&Itemid=83
Επίσης στον σύνδεσμο http://fos-kastoria.blogspot.gr/2012/01/1.html μπορείτε να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για την εορτή του Αγίου Τρύφωνα (1η Φεβρουαρίου).
Για το Ημερολόγιο του Φεβρουαρίου δες ΕΔΩ

Για το Φ προτείνεται η εορτή του Αγίου ΤΡΥΦΩΝΑ, που προστατεύει τα ΑΜΠΕΛΙΑ που μας δίνουν το ΚΡΑΣΙ, για το Β προτείνεται η ΒΡΟΧΗ, που ακόμα και τον Φλεβάρη...καλά κρατεί, για το Ο προτείνεται ο ΚΟΥΤΣΟΣ (καθώς ο Φλεβάρης έχει μέρες 28), για το Υ προτείνεται η ΥΠΑΠΑΝΤΗ του Κυρίου (γιορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου), για το Α η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ που ανθίζει μες στου χειμώνα την καρδιά, για το Ρ το ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ το τρελό που εφέτος ξεκινά λίγο αργούτσικα θαρρώ, για το Ι οι ΑΠΟΚΡΙΕΣ με τον τρελό ρυθμό, για το Ο ο ΚΟΥΝΤΟΥΡΟΣ, όπως λέγεται κι αλλιώς ο Φεβρουάριος γιατί έχει κοντή ουρά (λιγότερες ημέρες) και για το Σ το τελικό ο ΤΡΙΤΟΣ, επειδή τρίτος είναι στη σειρά ο μήνας αυτός από του Χειμώνα τα παιδιά...


Η ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
 

ΟΙ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΤΗΣ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑΣ (ΕΓΧΡΩΜΕΣ)
 

ΚΑΙ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ
 

Ζώα του Αγροκτήματος στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας Λογικής Ακολουθίας & Σταυρόλεξο

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ζώα του Αγροκτήματος" προτείνεται το ακόλουθο φύλλο λογικής ακολουθίας. Τα παιδιά παρατηρούν το μοτίβο και κυκλώνουν το σωστό ζώο που πρέπει να είναι το επόμενο στη σειρά...
Μπορείτε να δείτε 6 ακόμα αναρτήσεις για την θεματική ενοτητα "Ζώα του Αγροκτήματος" στον σύνδεσμο:
Φύλλο Εργασίας Λογικής Ακολουθίας:
Παρατηρώ το μοτίβο και κυκλώνω το σωστό ζώο




ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΟΣ &
ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ




 
 

Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2013

Το γράμμα Γ,γ της Γης: Ποιηματάκι και Φύλλο Εργασίας

Η ακόλουθη ανάρτηση αποτελεί ιδέα της συναδέλφου και φίλης Μαρίας Δημέλη. Την ευχαριστώ πολύ που μου την έστειλε. Με αφορμή την επεξεργασία του θέματος "Το εσωτερικό της Γης - Σεισμοί - Ηφαίστεια" δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουμε για την φωνούλα Γ,γ της Γης, συνδυάζοντας την προσέγγιση με μερικά από τα ζώα που ζουν πάνω στην Γη.
Ποιηματάκι για τη φωνούλα Γ,γ
με συνοδευτική εικονογράφηση

(η ασπρόμαυρη εκδοχή)




ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ





 

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Μαθαίνοντας για τον Εγκέλαδο στο Νηπιαγωγείο

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας Σεισμοί & Ηφαίστεια (για τις υπόλοιπες 6 αναρτήσεις σχετικά με το θέμα βλ. την αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι του ιστολογίου http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/ ),
μπορούμε να μιλήσουμε για τον Εγκέλαδο της Μυθολογίας. Έχοντας αντλήσει τις πληροφορίες από τον σύνδεσμο που ακολουθεί.....

http://blogs.athensvoice.gr/kiallofreskoxioni/2008/01/06/%CE%AD%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%B9-%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83/
....μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις καρτέλες που δίνονται για να προσεγγίσουμε εννοιολογικά την αναπαράσταση του γλυπτού του Εγκέλαδου (βλ.παρακάτω) και να εκφράσουμε προβληματισμούς και σκέψεις αλλά και να αποτυπώσουμε στο "χαρτί" τις ιδέες μας.
Με αφορμή λοιπόν ένα γλυπτό....μαθαίνουμε
για τον Εγκέλαδο της Ελληνικής Μυθολογίας.
Οι καρτέλες για την προσέγγιση του γλυπτού
 
 
 
 
ΤΟ ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΛΑΔΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ
ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΩΝ ΒΕΡΣΑΛΛΙΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ
 
 

Ζώα του Αγροκτήματος στο Νηπιαγωγείο: Φύλλα Εργασίας για τη Γλώσσα

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης για τα ζώα με τα μικρά τους (πίνακας αναφοράς, βλ. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/01/blog-post_976.html) προτείνονται δύο φύλλα εργασίας για τη Γλώσσα με έμφαση στην αναγνώριση λέξεων και στη γραφή του αρχικού, πεζού γράμματος.
Φύλλα Εργασίας για τη Γλώσσα με θέμα τα Ζώα
(ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ)

 

(ΕΓΧΡΩΜΟ)

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Η μέρα και η νύχτα στο Νηπιαγωγείο: Τι κάνω την ημέρα; Τι κάνω τη νύχτα;

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει μια δραστηριότητα που μπορεί να υλοποιηθεί στην ολομέλεια ως παιχνίδι διάκρισης των δραστηριοτήτων μέρας-νύχτας, ως ατομικό φύλλο εργασίας, ως παιχνίδι ταύτισης δραστηριότητας-ρήματος (για παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού), αλλά και ως δραστηριότητα προφορικής έκφρασης και γλωσσικής ανάπτυξης, καθώς τα παιδιά περιγράφουν ποιες δραστηριότητες κάνουν εκείνα κατά την διάρκεια της ημέρας. Μερικές από τις δραστηριότητες μπορεί να γίνονται και το πρωί και το βράδυ. Το διάγραμμα Venn που προτείνεται δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε στον κοινό χώρο ανάμεσα στους δύο κύκλους τις δράσεις αυτές.
 
Διάγραμμα Venn (Φύλλο Εργασίας)
 
 
 
 
οι έγχρωμες κάρτες (εικόνες & ρήματα)
 
οι ασπρόμαυρες κάρτες (εικόνες & λέξεις-ρήματα)
 
 
 
 
 

Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

Τα Φρούτα του Χειμώνα στο Νηπιαγωγείο: Γλωσσικό Παιχνίδι και Παιχνίδι Μνήμης

 Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα γλωσσικό παιχνίδι με τα φρούτα του χειμώνα. Είναι εμπευσμένο από την ανάρτηση με τα Ρούχα του Χειμώνα της Μυρτώς.
**μπορείτε να δείτε φωτογραφικό υλικό της συγκεκριμένης δράσης στον σύνδεσμο
(ευχαριστώ τη συνάδελφο Μυρτώ για την εξαιρετική αφόρμηση)
Αξιοποιούμε τις κάρτες με τα ονόματα των φρούτων (κεφαλαία ή πεζά, ανάλογα με το τι θέλουμε να επεξεργαστούμε) και τα παιδιά προσπαθούν να ταυτίσουν εικόνα και λέξη, χωρισμένα σε ομάδες δράσης, όπως προτείνει η δραστηριότητα της Μυρτώς.
Οι κάρτες μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια ενός παιχνιδιού μνήμης (είτε ταυτίζονται τα όμοια φρούτα σε ζευγάρια, είτε σε ένα πιο απαιτητικό επίπεδο ταυτίζοντας εικόνα με λέξη και προσπαθώντας να βρούμε τα σωστά ζευγάρια).
Τέλος στο πλαίσιο τρίτου παιχνιδιού-δραστηριότητας άσκησης στην φορά της γραφής μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μια λωρίδα (από το ασπρόμαυρο template) στο τρίτο φύλλο παιχνιδιού και κάρτες φρούτων ασπρόμαυρες, για να βάλουν τις κάρτες των φρούτων στη σωστή σειρά, όπως φαίνεται στην λωρίδα φρούτων που θα τους δοθεί.
**παρόμοια δραστηριότητα έχει διαμορφωθεί και προταθεί για τα Μέσα Θέρμανσης στον σύνδεσμο

Για επιπλέον φύλλα εργασίας για τα φρούτα του χειμώνα, με ιδιαίτερη έμφαση στο ρόδι και το μήλο αλλά και πίνακες αναφοράς μπορείτε να δείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
 
1. http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/01/blog-post_4947.html


2. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1142.html


3. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_6682.html


4. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_2196.html

5. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_9.html


6. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_6.html


7. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_553.html


ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ:

οι λέξεις με πεζά γράμματα...


οι λέξεις με  κεφαλαία γράμματα...
 


ΟΙ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ (ΕΓΧΡΩΜΕΣ)

 ΚΑΙ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ...


ΚΑΙ ΟΙ "ΛΩΡΙΔΕΣ" ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
"ΒΑΖΩ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ"
 
 


 

Μαθαίνοντας τα Ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη: ο βάτραχος και ο κύκλος ζωής του

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/01/blog-post_1346.html σχετικά με τον κύκλο ζωής του βάτραχου, προτείνεται ακολούθως ένα φύλλο εργασίας για τη γλώσσα.
 
Τα παιδιά κόβουν και κολλούν τις λέξεις στη σωστή θέση συμβουλευόμενα την καρτέλα αναφοράς. Η πηγή άντλησης της φωτογραφίας φαίνεται στο κέντρο της εικόνας.
 
Φύλλο Εργασίας για τη Γλώσσα
με συνοδευτική καρτέλα αναφοράς


το συνοδευτικό φύλλο εργασίας...


η συνοδευτική καρτέλα αναφοράς...

 
 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS


Recent Comments

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget